Recenzie: Ma pierd in tine de Jasinda Wilder

ma-pierd-in-tine…_1_fullsizeTitlu: Ma pierd in tine
Autor: Jasinda Wilder
Editura: Epica
Colectia: EpicLove
Disponibilă la: EpicaLibris, Elefant, Diverta

Tags: Literatura universala, fictiunerecenzie,rezumat,carte, recomandare carte,recomandare carti,Adolescenti, Fictiune pentru adolescentiContemporary Fiction,  EpicLove, romance, YA

În ultima vreme cărţile de la editura EPICA mi-au atras foarte mult atenţia şi în această vară am cumpărat destul de multe. „Mă pierd în tine” este o carte pe care am comandat-o deoarece era la reducere şi în plus m-a atras descrierea de pe ultima copertă. Slavă Domnului, nu mi-a părut rău!

Cartea aceasta este pentru toţi care au pierdut vreodată pe cineva drag, pentru toţi care s-au trezit plângând şi au adormit tot asa, pentru toţi cei care au fost nevoiţi să înveţe că nu e rău să nu le fie bine. Supravieţuirea nu ţine de putere, ci de tăria de a continua să respiri zi după zi; puterea ţine de a învăţa să trăieşti, în pofida suferinţei.

Mi-a plăcut mult acest motto şi m-au emoţionat cuvintele. Oamenii vin şi pleacă din vieţile noastre lăsându-şi amprenta. Sub o formă sau alta, fiecare am pierdut persoane dragi şi fiecare dintre noi am fost nevoiţi să ne adaptăm situaţiei, să mergem înainte şi să învăţăm să supravieţuim. Dincolo de o frumoasă poveste de dragoste, „Mă pierd în tine” este o poveste de viaţă; este despre cum să depăşeşti suferinţa şi cum să suporţi durerea.

Există amintiri, locuri, persoane, momente ce nu se pot uita chiar dacă se spune că uitarea e scrisă-n legea firii. La fel sunt şi răni pe care timpul nu le poate vindeca şi fantome ale trecutului ce nu pot fi ignorate. Secretul supravieţuirii nu este uitarea ci acceptarea. Cartea m-a emoţionat până la lacrimi şi m-a făcut să mă întreb de câte ori am zis şi eu „ NU POT!”.

Nell Hawthorne şi Kyle Calloway sunt prieteni din copilărie, trăiesc o frumoasă poveste de iubire, sunt tineri, frumoşi, cu o situaţie materială excelentă şi cu un viitor mai mult decât promiţător in faţă. Totul pare perfect, parcă desprins din paradis. Visul frumos se spulberă însă brusc într-o noapte când Kyle moare într-un oribil accident. Nell asistă la moartea acestuia şi se consideră vinovată. Din acel moment amintirile, durerea, suferinţa şi coşmarurile îi transformă viaţa perfectă a lui Nell într-un iad.

La înmormantare îl întâlneşte pe Colton Calloway, fratele mai mare al lui Kyle , un bărbat cu un trecut marcat de traume şi de suferinţă. Deşi se simte atrasă în mod inexplicabil de acesta, sentimentul de vinovăţie o paralizează pe Nell. Atât ea cât şi Colton încearcă să facă faţă durerii pe cont propriu, aşa cum se pricep. După un timp cei doi se reîntâlnesc în New York: Colton are propriul atelier de reparat maşini, iar Nell este studentă. Numai că fata este încă marcată de moartea lui Kyle, iar viaţa ei se distruge lent şi dureros, aceasta neputând să îşi ducă povara vinovăţiei şi a amintirilor. Deşi nu are niciun motiv să intervină, Colton este alături de ea şi o ajută să îşi înfrunte fantomele unui trecut traumatizant în timp ce şi el se luptă cu proprii lui demoni. Nu este uşor pentru niciunul dintre ei să înveţe să îndure, să accepte, să trăiască şi să iubească din nou.

Cartea este scrisă la persoana I şi aflăm astfel trăirile, gândurile şi sentimentele ambilor protagonişti din perspectiva fiecăruia. Mă gândesc că sufletul omului iartă, ca fiecare dintre noi avem capacitatea de a ierta orice oricui, dar ne este aproape imposibil să ne iertam pe noi înşine. Se spune că cea mai grea pedeapsă pentru un vinovat este să îşi vadă permanent vinovăţia în proprii ochi. Presupun că acest sentiment l-a trăit şi Nell , care s-a întrebat la nesfârşit cum ar fi fost dacă ar fi evitat acel tragic accident. Deasemenea am realizat cat de important este să ai curaj să strigi „ajutor” atunci când ai nevoie. Nell nu a strigat, dar a vut norocul de a întâlni persoana potrivită la momentul potrivit. Colton nu i-a diminuat suferinţa, ci a învăţat-o sa accepte trecutul pentru a putea supravieţui.

Povestea are happy end, dar această carte m-a lasat cu un nod în gât. Poate din cauza faptului că fiecare dintre noi avem propriile fantome ale trecutului şi propriile răni necicatrizate de trecerea timpului. Pe scurt, cartea merită citită. Doare, dar merită citită.

CITATE: „ Şi-a înfipt ghearele în antebraţ, strângând atât de tare, încât firicele de sânge încep să se scurgă acolo unde unghiile întâlnesc carnea. Suferinţă, care să înlocuiască o altă suferinţă.” „ Geme, se zvârcoleşte, începe să scâncească, şi deodată e trează şi scoate iar afurisitul ăla de vaiet oribil şi strident, din fundul gâtului. O ţin strâns, refuz să-i dau drumul. Se luptă cu mine, trezindu-se de-a binelea. „ „ Vreau s-o sărut. Am nevoie de asta. Altfel, e posibil să nu mai respir niciodată.” „Absolut toate fibrele din trup ţipă la mine. Sunt fluidă în braţele lui. În vene îmi ard flăcări. Vinovaţia şi pacea îmi urlă în cap, războindu-se.”

Aceasta recenzie este scrisa de maryliyn. Pentru mai multe recenzii, vizitati blogul My World of books.

3 responses to “Recenzie: Ma pierd in tine de Jasinda Wilder

1. Cartea este intr-adevar interesanta, iar pe mine m-au fascinat cartile de la editura Epica incepand cu aceasta luna. Pana acum, nici eu nu eram atat de atrasa de aceasta editura.

2. Chiar pare drăguță cartea!Motto-ul este intr-adevar superb si pot sa spun ca m-am regăsit in el!Nu prea am citit carti de la Epica,asa ca nu prea as sti la ce sa ma astept,dar povestea pare una interesanta.Vara asta m-am cam învârtit in jurul acestor carti,cu povesti care nu țin neaparat de SF,ci cu diferite drame ale personajelor,fie ele interioare sau exterioare.Cartea acesta pare una dintre acele carti🙂