Recenzie: Cincizeci de umbre ale lui Grey de E L James

2457_79a42df9Titlu: Cincizeci de umbre ale lui Grey
Autor: E L James
Editura: Trei
Colectia: Eroscop
Disponibilă la: TreiLibris, Elefant, Diverta

Tags: Literatura universala,fictiunerecenzie,rezumat,carte, recomandare carte,recomandare carti, Erotic

Şi iată-mă că ţin în mână cea mai controversată carte de pe rafturile librăriilor! M-am învârtit, m-am sucit, am analizat cu atenţie preţul prea ridicat pentru bugetul meu, mi-am amintit că acasă mă aşteaptă o cutie cu cărţi încă nedesfăcută şi … în cele din urmă am achiziţionat-o.

Precizez că nu am văzut filmul, deşi toate fetele din jurul meu stau cu ochii lipiţi de calculator şi urmăresc Fifty Shades of Grey. Am citit în schimb numeroase recenzii ale acestei serii şi, spre stupoarea mea, nu am reuşit să-mi formez o părere. Aşa că … am dat o raită prin librărie şi m-am trezit că plec acasă cu „Cincizeci de umbre ale lui Grey”. Uf! Ce carte groasă! Da! Am citit cartea! Deşi are 616 pagini, se citeşte incredibil de uşor. Acum să vedem părerea mea cu privire la cartea citită de peste 100 de milioane de oameni.

În primul rând am aflat ce-i ăla un „expandor” pentru că spre ruşinea mea, habar n-aveam ce-nseamnă. ( Nu că mi-aş fi dorit neapărat să aflu, dar presupun că e un lucru bun să cunosc cuvintele limbii române.) Cartea … are într-adevăr efect wow. Nu obişnuiesc să roşesc ca o virgină, dar „Cincizeci de umbre ale lui Grey” este în proporţie de 90% erotică. Nu! De fapt, voiam să spun extra-erotică. Kamasutra are o rivală modernă şi pe deasupra cu copertă hot. Pe o scară de la 1 la 10, dau cărţii nota 9. Şi nu acord această notă pentru multitudinea de scene fierbinţi, ci pentru faptul că povestea e una interesantă (trece puţin peste limita tolerabilă a verosimilului, dar e ceva inedit, original, captivant). Drama personală a lui Christian Grey şi felul în care acesta încearcă să-şi stăpânească demonii m-au cam ţinut trează două nopţi . M-a impresionat povestea de viaţă din spatele cortinei (pentru că în faţa cortinei se derulau acele episoade de sex sălbatic ).

Christian a avut o copilărie şi o adolescenţă de-a dreptul horror. Deşi pare că a reuşit să treacă peste ( în plan profesional ajungând un prosper om de afaceri), mie mi s-a părut că aşa –zisa prietenie cu madam Robinson (femeia care l-a abuzat sexual) este o modalitate de a nu uita durerea şi umilinţa îndurate. De fapt, asta e şi marea problemă a lui Grey – nu îşi permite să uite, nu îşi dă voie să aibă sentimente din teama de a nu fi molestat din nou. În momentul în care o cunoaşte pe Ana, îşi doreşte să fie altfel, dar în final demonii înving şi sfârşeşte prin a o răni fizic şi emoţional.

Revenind la partea erotică a cărţii … pot spune cu certitudine că întreaga poveste este presărată cu scene de sex nu tocmai „drăguţ”, dacă pot să mă exprim aşa. Acum, părerea mea personală este că autoarea a creat o combinaţie trăsnet între un sado-masochist (îmi cer scuze fanelor înfocate ale d-lui Grey) şi o nimfomană (pentru că Anastasia cea virgină se transformă practic într-o dependentă de sex, sau cel puţin aşa mi-a creat mie impresia). Christian, lăsând la o parte înclinaţiile sale spre perversiuni dureroase, este o maşină de făcut sex. Chiar Ana gândeşte despre el la un moment dat că este „sex pe picioare”, iar eu nu pot decât să-i dau dreptate şi inevitabil să mă întreb dacă nu cumva preparatorul personal al d-lui Grey îi administra şi nişte pilule.

Are ceva special cartea aceasta. Pot să înţeleg de ce este bestseller pentru că am devorat-o rapid şi iată că mă face să achiziţionez şi volumul II. Dar, cu toate că m-a captivat, nu pot să spun ce anume mi-a plăcut atât de mult. Şi aici intervine ciudăţenia. Probabil că acest Christian Grey are nişte puteri paranormale ascunse şi m-a hipnotizat prin paginile cărţii. Oricum, sunt extrem de curioasă cum va reuşi acest om să-şi vindece mintea şi sufletul şi mai ales vreau să văd dacă puternicul ( „dominatorul”) Grey va avea curajul să-şi înfrunte trecutul, temerile şi proprii demoni. Eu am citit cartea pe 40 de grade Celsius. Nu e bine. Recomand această carte în timpul iernii pentru că are darul de a îmbunătăţi circulaţia sângelui instant!

CITATE : „Ea l-a învăţat şi toate acele lucruri sau l-a distrus, în funcţie de perspectiva din care priveşti lucrurile.” „ – Vorbeşte cu mine, Anastasia. Nu vreau să te pierd. Săptămâna asta …”

„- Totuşi vreau mai mult, şoptesc. -Ştiu, spune el. O să încerc.”

„ Pare confuz. De ce? Trebuie să spun că, din perspectiva experienţelor fizice, a fost foarte satisfăcător. Dar din punct de vedere emoţional … ei bine, sunt zdruncinată de reacţia lui, iar asta a fost la fel de hrănitor emoţional cum este vata de zahăr de nutritivă.”

Aceasta recenzie este scrisa de maryliyn, un nou membru in echipa noastra. Pentru mai multe recenzii scrise de ea, vizitati blogul My World of books.

4 responses to “Recenzie: Cincizeci de umbre ale lui Grey de E L James

1. Am citit…..scuzați-mă, devorat* cartea asta cu mult înainte sa văd filmul, și mie sincer mi-a plăcut. Povestea este hot, foarte hot, intr-un mod nebunesc chiar, dar totuși, drama lui Christian m-a țintuit de pământ. Nu pot sa spun ca e cartea mea preferată din toate timpurile, dar știu sigur ca a fost o carte interesanta. Am citit apoi toată seria, și m-a multumit, iar acum îmi caut Grey, cartea din perspectiva lui Christian. O serie interesantă, dintr-un punct de vedere nou, cel puțin, pentru mine. O recomand.

2. Chiar asteptam o recenzie a acestei carti si pe blogul acesta🙂 Sincer,cred ca e prima recenzie „pozitiva” ca sa zic asa,pe care o citesc la 50 shanes of Grey !Intr-adevar,toata lumea spune ca e o carte super erotică si nu stiu daca as fi in stare sa o citesc.Am vazut filmul si nu pot sa spun ca este printre preferatele mele,desi povestea initiala te captează intr-un fel sau altul,si aici ma refer la cum s-au întâlnit Anastasia si Grey…
    Ma bucur ca vad in sfarsit o persoana căreia sa-i fi placut cartea si te felicit pentru recenzie!Sper sa citesti curand si continuarea caci sunt curioasă sa vad parerea ta legată de restul volumelor🙂

• Multumesc pentru apreciere! Pe mine chiar a reusit sa ma captiveze aceasta carte . Nicidecum pentru scenele de sex . Nu stiu de ce simt nevoia sa subliniez chestia asta.🙂 Si, da, merita citita. Undeva pe langa frigider ce-i drept ( pentru a beneficia de apa rece) , dar merita citita.
      Sper sa revin curand si cu recenziile urmatoarelor volume.

• Exact!Nici pe mine nu m-a fascinat filmul pentru scenele alea,ci pentru povestea initiala!Daca vezi filmul,sa imi spui,caci chiar sunt curioasă sa vad daca se potriveste cu cartea!