Recenzie – RAZBUNAREA LUI LUCKY de DANIEL LACOSTE

razbunarea-lui-luckyTitlu: Razbunarea lui Lucky
Autor:  Daniel Lacoste
Editura: National
Colectia: Carti politiste si de dragoste
Disponibilă la: National
Editura Naţional vine cu o colecţie de cărţi poliţiste extrem de fascinantă. „Răzbunarea lui Lucky” este un thriler intens şi deopotrivă provocator aparţinând seriei „Justiţie fără limite”.

Samuel Branigan nu este chiar un model demn de urmat, el fiind cunoscut drept un escroc şi un borfaş de primă mână. Lăsat să moară în stradă, el ajunge să fie un experiment valoros al CIA care îl transformă într-o armă umană perfectă. În urma experimentului medical, Samuel dobândeşte o serie de capacităţi extraordinare care ar stârni invidia oricărui muritor de rând şi care deopotrivă îl vor ajuta să îşi ducă la bun sfârşit răzbunarea împotriva celor care i-au şters cu buretele 20 de ani din viaţă. Acesta poate reţine fără probleme tot ce aude asemeni unui reportofon, poate vedea viitorul, corpul lui se vindecă şi se reface rapid, simte primejdia şi se adaptează cu uşurinţă situaţiilor diverse. Pe scurt, CIA a creat spionul ultra-inteligent şi, citând autorul, Lucky „valorează mai mult decât greutatea lui în diamante”.

Păcat însă că programul de cercetare medicală nu a reuşit să îi „implanteze” subiectului şi un limbaj măcar puţin mai elevat. Lucky vorbeşte exact ca un borfaş de cartier tipic american , ca un om din umbra societăţii, din locurile rău famate ale mediului urban, iar violenţa din replicile lui depăşeşte limitele limbajului acceptat de urechile mele. De fapt, dacă mă gândesc mai bine, aproape toate personajele din jurul lui Lucky folosesc acest tip de limbaj „nemanierat” ( asta ca să o spun cât mai frumos cu putinţă).

Samuel Branigan (Lucky) este un personaj aparte (exceptând calităţile sale neobişnuite) . Este genul de bărbat care trăieşte viaţa la intensitate maximă, îşi asumă riscuri şi nu se dă în lături în faţa pericolului sau în faţa unor momente de desfătare sexuală . Cu toate că are CIA –ul pe urmele sale, Lucky continuă să îşi planifice răzbunarea şi să acţioneze pe cont propriu în timp ce se bucură de „talentele” dobândite şi de nişte aventuri erotice fierbinţi ( chiar mi se pare că nu prea zice „nu” unei partide de sex 🙂 ) .

Nu sunt o cititoare împătimită de romane poliţiste dar mi-a plăcut această cărticică palpitantă cu atmosferă tensionantă şi un fir al acţiunii suficient de alert încât să-mi capteze atenţia. M-a încântat şi formatul mic al cărţii. Încape cu uşurinţă în geantă şi mi-am permis să o citesc la o limonadă pe teresa din faţa universităţii. Coperta mi s-a părut deasemenea foarte atractivă şi parcă îmbie cititorul să răsfoiască paginile cărţii.

Sunt obişnuită cu un alt tip de cărţi poliţiste şi din acest motiv cartea lui Daniel Lacoste mi s-a părut inedită, antrenantă şi alertă. „Răzbunarea lui Lucky” este un thriler poliţist spectaculos care determină cititorul să trăiască intens acţiunea şi să empatizeze cu personajul principal, chiar dacă acesta nu este întru totul pozitiv. Acţiunea continuă în următoarea carte din colecţie – „Teroare la New York” – de acelaşi autor.

CITATE:
„- În primul rând, trebuie să ştii că noua mea poreclă este Lucky (Norocosul). Mi s-a zis aşa după ce m-am trezit din comă. Apoi, aşa cum ţi-am spus, vreau să pun mâna pe cei trei poponari care l-au ucis pe Cubanez. Dar n-am nici cea mai vagă idee despre cum aş putea să dau de ei. E o dilemă căreia nu i-am putut găsi rezolvare, oricât de mult m-am străduit.”

„Cu un gest fulgerător, îi pulverizează substanţă tranchilizantă drept în ochi, apoi începe să-i care pumni cu nemiluita, până ce îl trânti la pământ. Setea cu care îl lovea îl făcea fericit. Din cale-afară de fericit.”

„El era Lucky şi trebuia să-şi ia în mâini propriul destin. Privea ţintă înainte, gata să înfrunte pe oricine avea să-i stea în cale.”

Editura National