Recenzie: Eve vol.2 – Sacrificiul de Anna Carey

Titlu original: Once
Autor:  Anna Carey
Seria: Eve
Volumul: 2
Editura: Leda
Disponibilă la: LedaElefant, Okian

Desi am citit cartea acum multa vreme, am tot amânat să scriu recenzia. Motivul îmi este și mie neclar, dar cred ca are de-a face cu faptul că am citi pe nerăsuflate primele două volume și aveam nevoie ca povestea să se așeze și să nu mai fiu prinsă în vârtejul de evenimente și de asemenea făptul că cel de-al treilea volum nu a apărut atât de repede pe cât mi-aș fi dorit.

Cel de-al doilea volum mi-a plăcut mai mult decât primul, Eve a mai crescut ca și personaj și pare să se maturizeze, oarecum. În continuare a avut momente în care m-a făcut să tresar de supărare pentru că a luat unele decizi. Dar până la urmă, unde ar fi fost farmecul dacă povestea se desfășura cum doream eu. Am fost surprinsă plăcut de şirul acţiunilor, și sunt nerăbdătoare să citesc ultimul volum.

Am ajuns la concluzia că, Eve este și va rămâne un personaj care va face greșeli și care, poate, nu va învăța din decizile luate pripit. Este nevoie și de astfel de personaje care nu îți oferă de fiecare dată ceea ce îți dorești și sunt contrastul din marea uniformizare a poveștilor. Eve continuă să își repete greșelile, și din cauza ei oamenii ajung să moară şi este în continuare despărțită de Caleb, chiar dacă pentru o scurta perioadă ei se regăsesc.

Aflăm cum este împărțită noua lume, noua structura ierarnica, în care se observă clar cei care sunt asupriți și cine sunt asupritorii. Aflam detalii de dinaintea molimei dar, și ceea ce s-a petrecut imediat după, modul în care noua lume a fost creeată.

Sentimentele mele sunt mixte privind acest volum, cu toate că apreciez mult modul în care a fost scrisă, perspectiva nouă şi tipurile de personaje. Mi-au placut foarte mult personajele. Ei bine, m-am agaţat un pic de regăsirea dintre Eve şi Caleb. M-am bucurat, de asemenea, de toate informaţiile noi pe care le-am primit cu privire la şcoala în care prietenii lui Eve au fost inchişi, un detaliu care sper să continue în volumul trei mergand într-o direcţie bună, şi anume, închiderea acestoara.

Deși am încercat să expun o părere uniformă, îmi dau seama că nu am reușit să nu trec de la o stare la alta.

Nu mi-a plăcut finalul acestei cărţi deloc. Ai un început plin de speranţă şi se îndreaptă cu paşi rapizi către ceva, după care moare totul. Aş spune că este o strategie bună pentru vânzarea volumului trei, dar totuşi, că şi cititor, spun că este sunt enervante finalurile care te lasă în aer.  E ca şi cum, Carey si HarperCollins (în cazul nostru Leda, pentru traducere, deşi nu pot sa dau vina pe ei) te-ar fi lovit direct în stomac. Întorci pagina şi tot ce vezi sunt “Mulţumirile”. Este chiar crud din partea lor, dar nu ai ce face decât să aştepţi următorul volum.