Recenzie: Cerul e pretutindeni de Jandy Nelson


cerul e pretutindeniTitlu: Cerul e pretutindeni
Autor: Jandy nelson
Editura:  Epica
Gen: Contemporary/Literary/Romance/Drama
Disponibilă la: Epica Libris, Elefant

În ultimul timp, Editura Epica a publicat destul de multe cărți, suficiente încât să îți fie greu să alegi una pentru a citi. M-am tot uitat peste toate cărțile pe care nu le-am citit de la ei și într-un final, am ales Cerul e pretutindeni de Jandy Nelson.

COMANDA CARTE

Deși autoarea a ajuns în topul romanelor Young Aduld Contemporary, lucru care m-a influențat să o aleg pe ea, am intrat destul de greu în atmosfera poveștii. Nu știu de ce, dar m-am obișnuit greu cu personajele.

Povestea a avut un fir narativ cursiv, captivant, interesant, dar și așa, nu pot spune că această carte se apropie de preferatele mele. A fost frumoasă și mi-a făcut placere să o citesc, dar stilul autoarei de a scrie m-a făcut să văd cartea cu minusuri. De multe ori mi s-a părut că se chinuie prea mult să scrie poetic și frumos, dar de cele mai multe ori reușește să lase impresia unor fraze forțate. Ca să mă fac înțeleasă, acest aspect, nu este o părere generală despre cartea ci este o părere care mi-a trecut prin gând din loc în loc pe parcursul lecturării acestei cărți.

Un lucru care mi-a plăcut foarte mult, este includerea unor notițe și bilețele în roman, pe care Lennie le lasă împrăștiate prin oraș. Această abordare de a redacta cartea nu a fost prevăzută ca ceva pur vizual, ci este un aspect este foarte important în lecturarea poveștii deoarece ne ajută foarte mult să ne dăm seamă prin ce trece personajul și ce sentimente o răscolesc.

Este interesant și frumos stilul protagonistei Lennie de a se exprima prin poeziile sale. Ea le împrăștie în multe locuri pentru a lăsa o bucățica din ea pretutindeni. Are 17 ani și este în curs de maturizare, încercând acest pas uriaș fără sora ei mai mare, Bailey, care nu mai este lângă ea, să o susțină. Lumea ei se spulberă și putem să ne dăm seama cât de afectată este după deciziile pe care le ia. Lennie este brusc catapultată într-o lume în care nu poate vedea clar.

Protagonistă își bandajează rănile lăsate de moartea surorii ei între doi băieți, unul dintre ei fiind fostul iubit al lui Bailey, o relație nefirească, care nu mi-a fost dat să o înțeleg. Judecând după gândirile lui Lennie, care este dezgustată de săruturile acestui băiat, situația devine penibilă. Este posibil ca judecata mea să fie influențată de propria personalitatea și să nu privesc cum trebuie această modalitate de a împărtăși durerea.

În același timp se îndrăgostește și de Joe, un tip nou, arătos, ce cântă la chitară, a cărui aspect întoarce toate privirile. Un personaj clişeic dar simpatic.

Mi-aș fi dorit să mă conectez mai mult cu personajul principal. De obicei mă contopesc cu personajele principale și absorb fiecare acțiune a cărţii, dar aici nu a fost cazul.

Totuși, povestea are un fir narativ captivant și reflectă destul de multe emoții și, deși pentru mine a avut câteva minusuri, nu a fost o carte de care nu m-am bucurat, iar curiozitatea față de autoare m-a făcut să îmi comand și cartea Iti voi darui soarele.

COMANDA CARTE

 

One response to “Recenzie: Cerul e pretutindeni de Jandy Nelson

  1. Ca intotdeauna, Epica ne face numai surprize placute. Mi-ar placea sa citesc aceasta carte. O adaug pe lista pentru urmatoarea comanda.

Lasa un comentariu

