Recenzie: Destroy me de Tahereh Mafi

Titlu: Destroy Me
Autor: Tahereh Mafi
Serie: Shatter Me
Editura:  Harper
Gen: Distopie, Actiune, Fictiune

Buy This Book from Book Depository, Free Delivery World Wide

Destroy-MeLa început am citit această carte cu un oarecare dezinteres, nu pentru că nu este interesantă ci pentru că am ajuns la concluzia că nu mai țin minte decât fragmente din primul volum și mi-am pierdut entuziasmul pe care l-am avut față de serie.Acum foarte mult timp am citit Spulberă-mă de Tahereh Mafi, primul volum publicat la Editura Leda din seria Atingerea lui Juliette. Am fost foarte încântată de acțiunea ei şi de stilul autoarei. O carte care nu m-a plictisit nicio secundă și care a avut parte de toată atenția mea. Am tot așteptat publicarea volumului 2, dar de câteva zile am zis că ar fi frumos dacă aș relua toate seriile pe care le-am lăsat în aer și am început cu aceasta. Pe lângă cele trei volume, autoarea a mai scris și câteva cărți intermediare. Am stat puțin pe gânduri cu ce să încep să citesc și într-un final am început volumul 1.5, Destroy Me, în speranța că îmi voi aduce aminte acțiunea primului volum.

Nu pot să spun că mi-am redescoperit apetitul pentru serie, dar am reușit să mă familiarizez cu personajul Warner. Nu neapărat să mă familiarizez cu el, ci mai degrabă să îl cunosc mai bine. După ce am terminat cartea, mi-am adus aminte că după primul volum, l-am catalogat că fiind personajul rău. Țin minte că mi-l imaginam că pe un maniac, avid de putere, obsedat de control. Acum mi-am schimbat părerile despre el. Destroy me ne expune foarte mult sentimentele lui față Juliette, dar și relația cu tatăl lui, o relație parazită care pe el îl constrânge. Tatăl lui este omul care călca pe cadavre și se așteaptă că el să facă la fel.

Un alt motiv pentru care recomand și citirea acestui volum intermediar este faptul că aflăm mai multe și despre Juliette. Avem acces direct la gândurile ei, și la informații prețioase despre viața ei, despre familia ei. Aflăm cum a ajuns aceasta în azil și de ce a fost închisă, sau mai bine zis, de către cine a fost închisă.

Este un volum care se citește foarte repede. Nu este lung și nici nu abundă de foarte multă acțiune. Nu este o nouă cărămidă la construcția acțiunii acestei serii ci mai degrabă un surplus de informații, mai mult despre personaje, aș spune eu.

După cum am spus, aș vrea să reiau toate seriile care le-am lăsat baltă în așteptarea de publicare a continuărilor și am început cu Shatter Me. Momentan în Destroy me, am avut de a face doar cu Warner, dar în volumul doi voi reluă acțiunea de unde a rămas în primul volum, ceea ce mă înspăimântă un pic pentru că nu mai știu finalul volumului 1. Sper totuși să trec rapid peste aceast impas și să mă bucur din nou de acțiune și de stilul autoarei.

One response to “Recenzie: Destroy me de Tahereh Mafi

1. Am in biblioteca primul volum „Spulbera-ma”. Cred ca voi astepta sa apara si volumul doi si abia atunci ma voi apuca de citit.🙂 sper sa imi placa.