Recenzie: Walkiriile de Paulo Coelho


966143Titlu: Walkiriile
Titlu original: Walkirie
Colectia: Seria de autor Paulo Coelho
Autor:  Paulo Coelho
Editura: Humanitas
Disponibilă la:Libris

Am auzit păreri destul de diferite despre această carte. Unii au fost dezamăgiți, alții cuceriți. Părerea  mea este undeva între. Nu este o carte spectauloasă, depinde de cititor să fie așa. Confuzii? Da, am avut și eu parte de multe.

Am fost confuză din cauză faptului că nu sunt o persoană foarte religioasă, iar în carte sunt multe dicuții, citate biblice(sunt interesante alegerile pe care autorul le-a facut cand s-a gandit la această poveste :D). Nu mă înțelegeți greșit, dar cum poate știti, este o mare diferență între religiozitate și credință, dar acesta este un subiect pentru o altă zi. Am putut totuși să mă raportez la poveste săpând adânc la ceea ce reprezintă fiecare moment, fiecare întâmplare și cum aș putea să o regăsesc la mine.

Cartea este plină de metafore și depinde de noi ca și cititori  să le înțelegem, pentru că, chiar dacă privim și citim aceleași pasaje, le vom înțelege și le vom judeca diferit, datorită diferențelor dintre noi și a experienței de viață.

Gata cu filozofatul. Povestea este una care îmbină o experientă, o etapă a vieții autorului cu puțină fantezie pentru a  fii mai ușor de explicat ceea ce a trăit. Paulo este în căutarea unui înger, această etapă a vieții lui are mai multe valențe, este una de schimbare, dezvoltare și căutare pentru împlinirea unui vis.

În această aventură Paulo pleacă alături de soția sa, care ajunge să fie o adevărată unealtă în dezvoltarea poveștii. Am descoperit în repetate rânduri modul de relaționare în familia lui, dificultățiile, momentele de succes, de consolidare a cuplului, de dezvoltare și creștere ca unitate.

Am fost uimită de modul în care această femieie reușește să accepte, să evolueze să fie mai bună ca om și în același timp să își dedice atâtea din viața și din visele ei, căutării și dezvoltării partenerului. Pe parcus ș6am ajuns să cred că povestea este mai mult despre ea, apoi despre cuplul lor și apoi despre Paulo, chiar și întâlnirea cu Walkiriile spune multe despre puterea feminină și creșterea ei.

Ceea ce mi-a plăcut la poveste a fost legătura, paralela cu psihologia, foarte evidentă în prima parte a cărții. Am descoperit-o pregnant în discuția lor depre ”a privi orizontul”, parte care mi-a dat mult de gândit despre condiția umană. Suntem atât de prinși în cotidian, în proprile probleme, terorizați de ”cea de-a 2 minte” încât cu greu ieșim din zona de confort, din lumea noastră mică.

Întreaga carte este despre dezvoltare și căutare, una subtilă și una evidentă, de aceea în multe momente, povestea pare că stagnează, că nu are suficientă acțiune și nu îți crește adrenalina.

Finalul nu l-am simțit a fii unul spectaculos.  A fost o oarecare continuare firească a poveștii. Cred că partea care mi-a plăcut a fost începutul și momentele în care Cris era în prin plan. Povestea este destul de volatilă, părerea mea, și depinde de modul în care o vezi, de expectanțele tale, de ceea ce dorești să cauți și de ceea ce ești dispus să accepți și să vezi, astfel ea se schimbă, crește și scade în atenția cititorului.

Recomand cartea persoanelor care doresc ceva mai diferit, persoanelor care vor să analizeze să deslușească metafore și să reflecte asupra înțelesurilor. Nu o recomand personelor care se așteaptă la miracole fără a face și a crede nimic.

Mulțumim celor de la Librarie Online Libris pentru această carte pe care ne-au trimis-o spre recenzare. Dacă nu v-aţi mai uitat de mult în portofoliul lor, vreau să vă anunţ că şi-au actualizat stocul cu foarte multe cărţi în engleză.

Libris

2 responses to “Recenzie: Walkiriile de Paulo Coelho

  1. Cred ca am gasit cadoul perfect pentru iubita mea :)) Am auzit-o vorbind de cartea astea si nenea google m-a adus aici, sper sa ajunga repede de la Libris!

  2. Pingback: Știri livrești(3) - Livre.ro·

Lasa un comentariu

