Recenzie: Dark Artifices, volumul 1: Lady Midnight de Cassandra Clare

AutorCassandra Clare
Editura: Simon & Schuster
Disponibilă la: Okian

Continuarea seriei Instrumente Mortale

COMANDA CARTE

The Dark artifices este o continuare a seriei Instrumente mortale, o serie care s-a bucurat de titlul de bestseller international cu fiecare volum.

Personajele principale, Emma si Julian, au fost fost introduse cititorilor in ultimul volum din seria Instrumente mortale, care, pe atunci aveau doar 12 ani. Lady Midnight le contureaza povestea si incepe cu ei la varsta de 17 ani. Pentru ca este introdusa ca o continuare, actiunea incepe direct, fara prea multe explicatii despre lumea vanatorilor de umbre. Deci nu este o serie pe care sa o inceti individual, pentru ca va dura ceva pana sa capete sens si cel mai probabil, pana se va intampla acest lucru, va reusi sa va plictiseasca.

Actiunea acestei carti are loc in Los Angeles, un cadru diferit fata de celelalte carti si vine cu multe lucruri noi din lumea vanatorilor de umbre. Inceputul cartii are loc in “Piata umbrelor”, asta ar fi adaptarea mea la “Shadow Market”, pentru ca eu am citit cartea in engleza si, desi m-am obisnuit sa citesc multe carti in engleza, si inteleg perfect ce citesc, cu traducerea, sau mai bine zis cu adaptarea corecta in romana stau foarte prost. Revenind la acest loc, nou introdus in poveste, este piata neagra in care se vand tot felul de obiecte magice. De asemenea vi se face cunoscut si institutul din Los Angeles.

Emma si Julian si-au pierdut parintii la 12 ani, motiv pentru care intre ei s-a creat o legatura foarte stransa. In timp ce Emma este o luptatoare care isi imbratiseaza puterile foarte bine, Julian este un artist, care, desi poate lupta la fel de bine ca oricine altcineva, atitudinea de luptator nu i se potriveste deloc. Julian mai are patru frati mai mici de care are grija si pe care i-a aparat in nenumarate circumstante. Cassandra Clase a creat in el un echilibru frumos pentru Emma si un sprijin enorm pentru ea.

Daca va ganditi ca dupa ce ati terminat seria Instrumente mortale, nu prea mai aveti ce citi in aceasta continuare, lucru pe care si eu l-am gandit la randul meu, ei bine, va zic ca va inselati. Actiunea este antrenanta, iar cartii nu ii lipseste deloc misterul.

Urmarim si o evolutie frumoasa a personajelor pe langa stilul alert cu care autoarea ne-a obisnuit pana acum.

Fiecare particica a cartii este bine scrisa, ceea ce te face sa te indepartazi de concluza ca autoarea continua o poveste la nesfarsit pentru bani, lucru pe care eu l-am concluzionat la multe alte serii. Mi-a placut ritmul acestei carti precum mi-a placut foarte mult si sa urmaresc aceste personaje noi in plina dezvoltare. Povestea romantica dintre personajele principale mi-a atras atentia de la primele pagini si m-a tinut captivata pana la final.

Recomand cu caldura aceasta carte tuturor fanilor autoarei, dar si celor care nu au citit inca seriile ei, va recomand sa puneti mana pe Instrumente mortale.

Celor care considera ca nu au nevoie de o continuare, va spun ca o sa regretati daca nu va apucati si de aceasta carte. Aveti parte de ceva nou si de multa actiune. Eu astept cu nerabdare urmatorul volum.

6 responses to “Recenzie: Dark Artifices, volumul 1: Lady Midnight de Cassandra Clare

1. Momentan citesc ultimul volum din Instrumente mortale si mărturisesc ca datorită acestui blog am dat peste aceasta seri uimitoare,întrucât am castigat primul volum la un concurs!Din Dispozitive infernale mai doar ultimul volum si tot ce pot sa spun e ca aceste doua serii sunt geniale!mi-ar plăcea sa stiu daca in aceasta carte,Lady Midlight mai apar si personajele din IM întrucât bănuiesc ca nu am murit după 7 ani,nu? :))

• După 5 ani de fapt,din cate mi-am dat seama…adică nu stiu încă finalul seriei caci încă nu am terminat Orasul focului ceresc dar m-am întâlnit deja cu Ema si Julian si mi-ar plăcea sai mai vad si pe Clare si Jace in cartea asta

• Buna. Scuze ca iti raspund asa greu. Am nascut si nu am apucat sa stau la calculator. Cartea se concentreaza doar pe personajele noi. E ca si trecerea de la Dispozitive infernale la Instrumente mortale

• Nici o problema! Vai ce drăguț! Sa te bucuri de copil si multumesc pentru raspuns!🙂

2. Am vrut sa ma apuc de ea de cand a aparut, dar m-am luat cu alte carti si n-am avut timp de ea, insa garantat nu ramane necitita.