Recenzie: Printre tonuri cenusii de Ruta Sepetys

printre tonuri cenisiiTitlu: Printre tonuri cenusii
Autor: Ruta Sepetys
Editura: Epica
Disponibilă la: Epica, Elefant, Libris

COMANDA CARTE

Cand am ales sa cumpar aceasta carte nu m-am gandit foarte mult la ce gen este, pur si simplu m-a atras de la prima privire, sau prima prezentare. Nu stiu daca ar trebui sa afirm ca historical fiction nu este genul meu. Pur si simplu sunt alte genuri care imi plac mai mult, asa ca in biblioteca mea ratacesc prea putine de acest gen. Totusi daca tot am achizitionat aceasta carte, mi-am facut curajul in sfarsit sa o citesc si vreau sa va zic ca m-a fascinate si m-a captivat complet. Mi-au placut foarte mult personajele. Felul in care Lina nareaza este emotionant, modul in care ea vorbeste si isi spune povestea o face sa  para inteleapta, dar inca tanara si puternica. Am indragit-o pe Lina chiar dupa primele pagini, altruismul si inima reusesc sa te te fascineaze. Cu toate acestea Lina ar putea fi amara si e de inteles cu drama prin care trece si perioada pe care o traieste, o perioada care noua ne este greu sa o intelegem, putem doar sa ne-o imaginam. Cuvintele ei sunt concise si molcome, dar nu neaparat indulcite pentru ca ea vorveste despre ceea ce vede.

Este anul 1941, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand familia Lenei se destrama. Separati de tata, Lena, mama ei si fratele ei, in varsta de zece ani, sunt etichetati criminali de catre ofiterii sovietici. Asa incepe o calatorie care pare sa nu se mai termine. Lena ajunge sa  lucreze in conditii cumplite in care apa si hrana sunt limitate. Cu toate acestea pasiunea ei pentru arta pare sa o ajute de-a lungul acestui drum pe care este nevoita sa il parcurga.

Printre tonuri cenusii devine un intreg care reuseste sa socheze, sa impresioneze si sa mentina atentia cititorilor prin multitudinea de teme pe care Ruta Sepetys le abordeaza; Moarte, sacrificiu, dar cel mai important speranta. Speranta este un element ferm si puternic care este foarte bine accentuat in paginile cartii. Toata povestea are un impact enorm asupra cititorului, iar acesta este un element de apreciat pentru ca putine carti mai reusesc sa surprinda cititorul atat de mult. Speranta nu este doar un element prezent de la inceputul cartii pana la final, ci este atat de mult accentuat incat reuseste sa varieze intr-un mod interesant de la un personaj la altul.

Ruta Sepetys se face remarcata cel mai mult prin personajele carora le-a dat viata. Acestea par sa apartina perfect momentului. Lina, personajul principal reuseste sa emotioneze profund.

Este o carte pe care nu stiu daca toti dintre voi ati citi-o, dar eu o recomand.