Fata de hârtie – Guillaume Musso (Valluntar II)


Fata de hartie„Fata de hârtie” de Guillaume Musso, este o carte care m-a impresionat foarte mult și care o să îmi rămână în memorie pentru mult timp de acum încolo.

Aceasta spune povestea lui Tom Boyd, un autor de succes, care împreună cu cei mai buni preteni ai lui, Carole și Milo, au lăsat în urmă o copilărie și un trecut de mizerie plin de suferință, s-au ridicat și au ajuns pe culmile succesului.

Viața are suișuri și coborâșuri, și atunci când Tom se îndrăgostește de persoana nepotrivită , părăsirea lui îl aruncă în brațele depresiei. Sufletul lui pereche, așa cum o consideră Tom, ia cu ea la plecare tot ce era mai bun la el: speranțele lui, încrederea în sine, credința în viitor. Îi  secă existența golind-o de râsetele și culorile ei. Îi sufocă inimă, rapindu-i orice posibilitate de a iubi din nou.

„Acum viața interioară seamănă cu un pământ pârjolit fără copaci și fără păsări, înțepenit pentru totdeauna în frigul de ianuarie.”

Își pierde apetitul și pofta de a trăi. Este neputincios în fața adevărului, amintirile alături de ea fiind prea dureroase să le înfrunte. Își distruge viața bucată cu bucată și  ajunge victima unei cantități mari de antitepresive,  dorința lui fiind aceea de a-și arde toți neuronii.

Cartea devine și mai interesantă când aflăm că ne pregătește mult mai mult decât lupta lui Carorle și a lui Milo de a-și salva prietenul.

Romanele lui Tom Boyd ascund ceva în spatele rândurilor.  Nu sunt ca orice alte cărți. Povestea lor a încolțit în mintea unui adolescent traumatizat de drama trăită de prietena lui din copilărie.

„Acum când el este asaltat de proprii lui demoni, una din cărțile lui, propulsează în lumea reală personajul principal pentru a-i veni în ajutor. ”

Când Billie, tânăra protagonistă, căreia Tom i-a dat viață în lumea ficțiunii, aterizează goală în sufrageria lui, acesta nu știe dacă visează, dacă și-a prăjit creierul cu pastile, dacă are halucinații dacă a înebunit și va sfârși cât mai curând într-un sanatoriu.

Argumentele lui Billie sunt multe și convingătoare, și deși totul pare ireal, protagonistul nostru se lasă purtat de puțina încredere pe care o are.

Barieră dintre real și ficțiune dispare, și nu știm dacă chiar are loc ceva supranatural și un personaj inventat a trecut în lumea reală sau dacă autorul a căzut pradă propriului său univers conturat din tuș.

Cert este că deși am intuit finalul, m-am lăsat condusă de magia cărții și m-am trezit captivă în nebunia autorului.

Totul pare ireal dar adevărat, nebunesc dar normal, magic dar convingător.

Lucrurile se încing atunci când aflăm că Billie nu poate trăi prea mult într-o altă lume decât a ei, și că singurul mod prin care Tom o poate trimite înapoi, este să scrie ultimul roman al seriei lui. Dar cum să facă acest lucru, când inspirația lui a dispărut de mult timp, când depresia i-a distrus partea artistică.

Ne vedem noi înșine propulsați în lumea lui Guillaume Musso, trăind alături de personaje fiecare sentiment.  Găsim în această carte tot ce ne putem dori: dramă, dragoste eșuată dar și încolțirea unor noi sentimente, maturizare, sacrificiu și luptă pentru persoanele pe care le iubești, emoții, suspans și un pic de mister.

Fata de hârtie este o carte care m-a uimit, care m-a captivat și care m-a atras în întregime în lumea ei.  Sunt sigură că nu a dezamăgit pe nimeni până acum, și nici nu va dezamăgi de acum încolo pe cei care care încă nu au citit-o.

Recenzia este scrisă în cadrul campaniei vALLuntar 2; campania este inițiată de către Grupul Editorial All, cu sprijinul ROMSILVA. Dacă recenzia va strânge un minim de 15 comentarii, noi vom primi un copăcel pentru a-l planta. În continuare la fiecare 20 de comentarii primite o echipă de voluntari ai editurii All va planta câte un copac. Vă invităm să ne spuneţi părerile voastre. 😀

Cartea o puteți comanda de AICI.

42 de răspunsuri la „Fata de hârtie – Guillaume Musso (Valluntar II)

    • Campania chiar este cea mai interesanta pe care am intalnit-o pana acum. Tot respectul meu pentru cei de la ALL. Imi pare rau ca nu am participat si la prima editie.

  1. 😀 abia astept sa o citesc si eu. Maine o iau de la posta ;))
    Felicitari pentru recenzie si .. sa avem spor la plantat copaci!

  2. Limita intre real si ireal e atat de fina uneori, incat cu greu ne dam seama daca depasim acest prag. Ai relatat foarte frumos. Fata de hartie e cartea scrisa de el, personajul din carte transpus pe hartie.
    Foarte frumos spus.
    Felicitari

  3. Foarte frumoasa recenzia! Imi place ca si pe tine te-a prins povestea din umbra si ca ai subliniat si chestiile pe care multi recenzori uita sa le mai mentioneze 🙂
    Succes la copacei!

    • Nu am cuvinte cat de mult mi-a placut. Si am spus, am fost atat de captivata ca am crezut toata povestea asta fictiva cu personaju, desi eram constienta ca nu are cum, si am intuit finalul de la inceput. Intr-un fel, am fost acolo in pielea personajului.

      • Si eu am fost sceptica la inceput, dar apoi a reusit sa ma convinga totusi :)) Asa ca finalul a fost o surpriza destul de mare!

      • Eu cand am ajuns la final, nu imi venea sa cred ca o carte a putut sa ma convinga atat de mult.
        La un moment dat eram atata de prinsa in poveste, ca m-am oprit brusc, am inchis cartea, si am incept sa ma gandesc, oare ce stiu despre carte, oare e fictiune?
        Mi-am facut timp intr-o zi, sa o si termin, ca sa ajung odata la final, sa vad ce se intampla.

Lasa un comentariu

